Röd i själ och hjärta

blablabla

Ja, resultatet talar ju för sig själv. Trots att Axess är en utpräglad högertidning så måste jag säga att deras partisympatitest nog var det enklaste, bästa och mest opartiska test jag har gjort i denna kategori.

Det är tätt i toppen som ni ser, av det att döma så skulle man ju kunna dra slutsatsen att de rödgröna är rätt enade, fast det kanske är att tänja lite på tolkningen av resultatet. Att Vänsterpartiet vann kom väl inte som någon större överraskning då jag valde att sympatisera med en sex timmars arbetsdag (som en viljeinriktning) och kanske inte alltid nyanserade mina svar så noga. Men dom gamla betonghäckarna är hack i häl.

Lite glad är jag också för att man (s, v, mp) har enats om att höja skatterna efter valet. Det är viktigt, för det visar att vi inte bedriver en oansvarig ekonomisk politik med ofinansierade reformförslag, att vi låter välfärden få kosta och framförallt - att vi har ett tydligt alternativ till högerns skattesänkarpolitik! Det funkar inte att kräva mer, fler och bättre inom offentlig sektor, höjd a-kassa och sjukförsäkring utan att ha en plan för hur detta ska bekostas, och givetvis ska det bekostas genom solidarisk och progressiv finansiering via skattesedeln. Det är mest rättvist för flest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0